Behandlingsforløb

Behandlingsforløb

Den første behandling indledes med en grundig samtale, hvor vi klarlægger det helbredsproblem patienten har. Som hjælp til diagnostiseringen bruges irisanalyse og/eller tunge- og pulsdiagnose.

I løbet af denne samtale fastlægges hvilke akupunkturpunkter der fokuseres på, og hvilken behandlingstype der er bedst.

Akut, længerevarende og forebyggende akupunktur

Hos Marienlund akupunkturklinik opereres primært med tre former for behandlingsforløb.

Akut behandling:
Akutte gener/lidelser som f.eks. influenza, bihulebetændelse og pludseligt opståede smerter, vil som regel kunne afhjælpes med én eller to behandlinger.

Længerevarende behandling:
Kroniske lidelser kræver ofte et længere behandlingsforløb på ca. 5-12 behandlinger, da generne/lidelserne er mere vedvarende og etableret i kroppen.

Forebyggende behandling:
Patienten kommer én gang om måneden til zoneterapi og immunstyrkende akupunkturbehandling. Dette gøres for at forebygge og immunstyrke.

Hvordan reagerer din krop?

Din krop kan reagere forskelligt på akupunktur eller de andre behandlingsformer vi bruger på klinikken. Reaktionerne er helt normale, og er tegn på at kroppen arbejder på at genoprette ubalancen.

Typiske reaktioner er velvære, tørst, varme- eller kuldefornemmelser, træthed, forøget energi.