Irisanalyse

Irisanlyse til diagnose

Irisanalyse som diagnoseform kan spores helt tilbage til 1600 tallet. En irisanalyse fortæller om tilstanden af kroppens væv og organer, om der er akutte og kroniske sygdomstegn. Ofte viser en begyndende sygdom sig først i øjet, før sygdommen bryder ud. Analysen er baseret på øjets iris - regnbuehinden.

Diagnose og forebyggelse

Da sygdomme ofte viser sig i øjets iris før de bryder ud i kroppen, kan man bruge irisanalyse både som forebyggende og diagnostiserende redskab. Analysen vil vise hvor der er svagheder og belastninger i kroppen, og er probelemet i startfasen har man her mulighed for at afhjælpe den eventuelle sygdom, før den bryder ud.

Hvad viser din iris?

Din iris afspejler kroppens sundhedstilstand, og blandt de mange ting man kan se gennem en analyse er f.eks. vitamin og mineralmangler, tegn på sygdom i organer, blodgennemstrømningen, kemiske og psykiske forandringer.

Øjets iris er delt op i forkellige zoner, der hver især refererer til forskellige dele af kroppen.