Marienlund Akupunktur Klinik

Hvad er akupunktur?

Akupunkturen er en årtusindgammel videnskab, der drejer sig om at helbrede ud fra et helhedssyn. Den er i sin nuværende form en videreudvikling af den gamle kinesiske helbredelsesmetode.

I dag er akupunktur udbredt og anerkendt i vesten som et alternativ og supplement til traditionel sygdomsbehandling. Der er ingen bivirkninger ved brug af akupunktur, derfor er akpunktur et godt alternativ for gravide.

Hvorfor kan akupunktur hjælpe?

Akupunktur oprette balance i kroppen. Akupunktur er fuldstændig uden bivirkninger, og en helt naturlig behandlingsform. Aupunktur er effektiv tilat lindre smerter, til  sygdomsbehandling. og som forebyggende behandling.

Harmoni i kroppen er balance mellem Yin og Yang. Ubalancer mellem disse to forskelligrettede energistrømme fører til sygdomme. Akupunktur tager udgangspunkt i at genoprette balancen gennem påvirkning af forskellige punkter på kroppen.

Akupunktur i historien

Akupunktur som behandlingsmetode i Kina er flere tusinde år gammel. Akupunkturen hviler på daoismen, som er en helhedsopfattelse af kroppen og energien omkring os. Den ældste lærebog indenfor akupunktur stammer helt fra ca. 200 f.kr.

Akupunktur som lægemiddel foregår ved påvirkning med tynde nåle af bestemte punkter på kroppen. Den kinesiske lære har klarlagt ca. 800 akupunktur punkter fordelt over hele kroppen.