Sygdomme der kan behandles med akupunktur og zoneterapi

Hvad kan vi behandle med akupunktur og zoneterapi

Vi har på klinikken i Århus med success behandlet mange forskelligartede sygdomme igennem årene. Listen nedenfor er baseret på vores egne erfaringer, med hvilke sygdomme der behandles effektivt med akupunktur og zoneterapi.

Hvad bruges akupunktur til?

I Danmark bliver akupunktur primært anvendt til 3 hovedformål:

• Behandling
  • Forebyggelse - akupunktur styrker kroppens immunforsvar
  • Smertelindring - bliver allerede nu anvendt på flere fødegange

Ud over direkte sygdomsbehandling er akupunktur ligeledes en glimrende metode ved vægttab og rygestop.

Sygdomme

Allergi, astma, anorexi, barnløshed, blodtryk, bronkitis, bulemi, depression, frossen skulder, fordøjelse, gigt, hovedpine, høfeber, hudproblemer, immunstyrkende behandling, kredsløbs problemer, kvalme, migræne, menstruation, mellemørebetændelse, muskelsmerter, nervøsitet, nerveproblemer, nedsat frugtbarhed, ryglidelser, overgangsalder, slidgigt, stofskifte, smerter, sportsskader, stress, søvn forstyrrelser, tennisalbue, træthed, tobaksafvænning, ufrivillig vandladning, vægtproblemer, ødemer, øresygdomme, øjensygdomme.